1. špecializovaná sieť na predaj a servis elektrobicyklov

Súvisiace články

Generácia e-bike

Časy, keď na elektrobicykle sadali len dôchodcovia a ľudia, ktorým sa príliš nechcelo hýbať, sú definitívne preč. Najnovšie horské bicykle s elektromotorom sú plnohodnotným športovým náradím.

Hintergrund-E-Bike
Zastávka na ceste: Autor článku s testovaným bicyklom a zvedavými dámami.

Riva del Garda, Taliansko: Práve v Mekke horskej cyklistiky sa mi do rúk dostal leták pozývajúci na skúšobnú jazdu na najnovších horských elektrobicykloch. Vedľa turistov jediacich zmrzlinu dostávame naše testovacie bicykle a ich najdôležitejšie príslušenstvo, batériu. Bez nej by sa náš cyklo výlet stal skutočnou tortúrou, pretože aj elektrobicykle najnovšej generácie vážia niečo nad 20 kilogramov, teda zhruba dvojnásobok normálneho horského bicykla.

Ja sa rozhodnem pre hardtail (bicykel s pevnou zadnou stavbou), zatiaľ čo moji dvaja kolegovia, ktorí si vo voľnom čase radi užívajú freeride jazdu v bike parkoch, berú celoodpružené stroje.

Prvé metre sú o zvykaní si a vyžadujú si zvýšenú pozornosť. Zrak často smeruje na veľký displej, zobrazujúci všetky potrebné informácie.

Pulz 150 – pri rýchlosti 15 namiesto 8 km/h

Displej zobrazuje okrem momentálnej rýchlosti a ďalších bežných funkcii cyklopočítača aj stupeň asistencie, s ktorou stredový motor Bosch jazdca podporuje. K dispozícii sú štyri stupne podpory – Eco, Tour, Sport a Turbo. Keďže ja ako pravidelný cyklista používam len Eco úroveň asistencie motora, zvládnem na jedno nabitie batérie okolo 2000 výškových metrov až k cieľu väčšiny cyklistov – Tremalzo. Batéria vydržala bez problémov 100 kilometrovú jazdu. Bez motora by som za rovnaký čas zvládol asi polovicu.

Cestou predbieham (priznávam, že trošku s pocitom viny) upotených cyklistov, a aj ja mám pulz 150. Ale idem rýchlosťou 15 namiesto 8 km/h. Pri jazde po štrku a kameňoch sa osvedčuje predovšetkým stabilný rám, vidlica RockShox-Reba, ako aj kotúčové brzdy Shimano-XT. A kde ostali moji dvaja freeride spoločníci? Už dávnejšie sa odpojili a jazdia po singletrailoch, ktoré mi už len na pohľad spôsobujú nevoľnosť. Ale práve na ich celoodpružených bicykloch má elektromotor ešte väčší význam, pretože pri jazde hore kopcami na elektro „fullkách“ hladina endorfínu prudko stúpa.

Záver: E-Mountainbikes – či hardtail alebo full – prinášajú veľa radosti, a je len otázkou času, kým sa aj mladšie generácie presvedčia o tom, že vďaka „elektronickému vetru v chrbte“ môžu podnikať dlhšie, náročnejšie a tým aj pestrejšie cyklistické túry.

 

Autor článku
Autor článku

« E-Mountainbike: Skvelá možnosť tréningu pre široké spektrum cyklistov»

Je elektro horský bicykel pre lenivých ľudí?

Nie, štyri voliteľné stupne podpory predstavujú široké spektrum tréningových možností pre rôzne skupiny cyklistov. Najnižší stupeň asistencie motora akurát kompenzuje vyššiu hmotnosť bicykla.

Prečo je jazda na horských elektrobicykloch (E-MTB) skvelá aj pre mladých cyklistov?

Pre mladých bikerov je perfektné to, že môžu jazdiť rýchlejšie a doraziť ľahšie do cieľa. Freeridery využijú elektrický pohon, keď nie je k dispozícii napr. lanovka. Dostanú sa na ebiku takmer všade a tým sa pre nich otvárajú celkom nové možnosti jazdenia.

E-MTB sú dvakrát ťažie ako normálne MTB. Sú aj napriek tomu schopné jazdy v teréne?

Jazdili sme na freeride trailoch aj na nových elektrických enduro ebikoch a boli sme nadšení. Poskytujú neuveriteľný pocit istoty a dokážu takmer všetko, čo normále enduro.

Čo ale spravím, keď sa mi na ceste vybije batéria?

Veľmi dôležité je dobré naplánovanie túry a kontrola dojazdu počas nej. Pri dlhších trasách si treba pribaliť nabíjačku alebo náhradnú batériu. A v prípade núdze sa dá na elektro bicykli dobre jazdiť aj bez podpory motora.

 

 

Preklad článku  od autora Jürgen Sedlmair (50) z  webstránky: http://www.blickamabend.ch/news/elektro-power-generation-e-bike-id3778968.html

 

 

 

Súvisiace články