1. špecializovaná sieť na predaj a servis elektrobicyklov

Súvisiace články

E-bike batérie – praktické rady projektu „PEDElEC“

Výskumný projekt “ „PEDElEc“, ktorý zisťoval životnosť a procesy starnutia e-bike batérií, trval tri roky. Štúdia testovala zaťaženie batérie a stav batériových článkov v reálnych podmienkach a následne testy bežali v laboratóriu s cieľom vytvoriť pevný základ dát pre zlepšenie batérií pre elektrické vozidlá. Merané boli všetky procesy vykonávané pri používaní elektrobicykla. Pre majiteľov elektrobicyklov z neho vyplynulo pár praktických rád:

  • Batériu je potrebné skladovať v priestoroch s izbovou teplotou. Nenechávať batériu odloženú na slnku počas leta. Testované lítium-iónové batérie sú najodolnejšie pri teplote 20 až 25 stupňov Celzia. Batérie, ktoré dlhodobo pracujú pri teplote päť stupňov Celzia alebo menej, a pri teplote 40 ° Celzia, sa opotrebovávajú rýchlejšie. Ak je batéria často prevádzkovaná pri týchto vysokých alebo nízkych teplotách, má to negatívny vplyv na životnosť. A to je v dôsledku chemických procesov v batérii.
  • Pri dlhšom odstavení je potrebné batériu nechať nabitú na úrovni medzi pol a tri štvrte kapacity. Taktiež bolo zistené, že frekvencia nabíjanie a vybíjanie (počet nabíjacích cyklov) má vplyv na starnutie.
  • Pozor na výrobcu nabíjačky, pretože používanie nesprávnej môže významne znížiť životnosť batérie. Bolo zistené, že spôsob nabíjania v hornej kapacite nabitia, v ktorom nabíjačka správne ukončí náboj, má vysoký vplyv na životnosť batérie. Batériu ničí takzvané „prebíjanie“.
  • Uvažovať nad „šetrením“ batérie rozuným štýlom jazdy nemá žiadny význam. Nazbierané údaje o jazdách počas projektu ukázali, že štýl jazdy (dlhé, krátke vzdialenosti alebo vysoká, nízka podpora) má prekvapivo výrazne nižší dopad na „zdravie“ akumulátora, než sa očakávalo.
    E-bike batéria Bosch pohľad do vnútra

Laboratórne testy realizoval fraunhofer Institute ISC na základe zberu údajov z meraní jednotlivých buniek. Vďaka veľkému počtu meraní boli analytici schopní vyhodnotiť testy aj štatisticky, a predložiť analýzu „post-mortem“ starých batérií. Meranie batérií v reálnej prevádzke umožnilo využívanie 19 elektrobicyklov výrobcu Winora Group, na ktorých výskumní pracovníci najazdili 42.000km.

Pridaj komentár

Súvisiace články